Alexa ve SEO

Yazar:

Her zaman her yerde tartışılır, SEO konusunda yeni yeni bir şeyler öğrenen kişiler Alexa’nın da önemli olduğunu zanneder. Hep de sorulur; “Alexa mı arama motoru optimizasyonuyla iyileşir yoksa arama motoru optimizasyonu mu alexa ile iyileşir?”

Bir nevî tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan meselesine dönüşür olay. Sonra başlanır ahkâm kesilmeye. Ben de yaptım bir dönem ondan biliyorum. Mesela; bir webmaster forumunda bir zaman konu bile açmışım, Alexa düşürme çalışması için. Önemli gördüğüm verilerden birisiymiş zira. Üstelik o zaman backlinkin nasıl kazanılacağını bile bilmediğimi hatırlıyorum.

Aradan zaman geçmiş, bir şeyler öğrenmişim. Şimdi “Alexa iyi olursa Google’da yükselir miyim?” tarzı sorular görünce tebessüm ediyorum. Aynı hataya düşen birinin tebessümü tabii bu. Ama çoğu zaman cevap vermiyorum bu tür sorulara. Ben o hatayı yaptım onlar da yapsın gibi bir tavırdan dolayı değil cevap vermeyişim. Verilen cevapların sınırlarını görmeyi seviyorum. “Alexa ilk 100.000′de olursa Google’da kesin yükselirsin.” tarzı cevaplara gülüyorum. Tebessüm kısmını aşıyor bu cevap çünkü.

Çok kişi önemsiyor da…

Alexa Nedir Aslında?
Alexa, internet sitelerinin dünya çapındaki sıralamalarını sayfa gösterim sayısı, kullanıcıların değerlendirmeleri ve backlinke göre yapan bir internet sitesidir. İşin içerisinde kullanıcı değerlendirmesi ve sayfa gösterim sayısı gibi faktörler olunca da manupile edilmesi kolay bir sistemdir. Manupile edilebilen sistemlerse güvenilirliği şüpheye düşmüş haldedir.

Alexa manupile edildiği halde insanlar neden bu kadar üstüne düşerler ki?

Alexa Neden Önemsenir?
Biraz amîyane bir tabir olacak belki ama “şekil yapma”yı kolaylaştırdığı için Alexa pek çok kişi tarafından önemsenir. Maksat güzel görünsün. Ben önemsemiyorum. Sanalza.Com’daki diğer yazarlar da önemsemiyor. En son Sanalza.Com’un alexa değerine baktığımda, 1.200.000 seviyesindeydi. Yazıyı yazdıktan sonra da bakmayacağıma eminim.

Önemsendiğine göre Alexa nasıl düşürülür gibi bir soru sorulması da mümkündür. Hemen yanıtlayalım.

Alexa Nasıl Düşürülür?
Alexa’yı düşürmenin yollarını aslında sıralamayı neye göre yaptığını yazarken söyledim. Ancak tekrar edebiliriz. Maddeleyeyim kısaca;
Sahte sayfa gösterimleriyle (Sürekli refresh etmek, sayfalar arası dolaşmak vb.)
Kullanıcı geribildirimleriyle
İyi bir SEO çalışmasıyla (En doğal yöntem budur aslında)
İyi bir SMO çalışmasıyla (En doğal ikinci yöntem de budur)
Backlinklerle (Alexa’nın sıralamada backlinkleri de dahil ettiğini yazmıştım.)
Webmaster forumlarından ziyaretçi çekerek (SMO’nun içinde düşünülebilir.)
Webmasterlara yönelik içerik sunarak

7 maddeyi artırmak mümkün tabi ama gerek yok. Oldukça basit bir şekilde anlattığımı düşünüyorum. Peki SEO ile Alexa’nın düzeyli ilişkilerine geri dönersek…
Alexa’nın SEO ve SMO İle Düzeyli İlişkisi

Alexa, en çok SMO‘yu sonra da SEO’yu sever aslında. SMO direk ziyaretçi dönüşümü sağlar. Alexa buna bayılır ondan da SMO’nun hastası, sıralamanın ustasıdır. SEO’yu da sever ama SMO’dan daha az. SEO kısa vadede çok sonuç vermediğinden, Alexa kendini önemsenmemiş hisseder biraz kızar ama küsmez. Hâsılı kelâm; Alexa için çabalamayın. Alexa zaten sizin çalışmalarınızdan sonra kendine gelecektir

Kaynak; Sanalza.Com
İlgili Aramalar:alexanın seoya etkisi,alexa düşürme yöntemleri,alexa seo,seo,alexa ve seo

1 yorum → "Alexa ve SEO"

Unknown
13 Mart 2012 04:21

Fantastic post, I really like it Michigan SEO

Yorum Gönder

Sponsorlar

konteyner ev prefabrik ev fiyatları Sosyal medya Sosyal medya

Son Yazılar

Son Yorumlar

Destekleyiciler

Çerezler

Bloggers - Meet Millions of Bloggers
Pekmez Gibi Blog - Sosyal Medya ve Seo Blogu: Alexa ve SEO.
Hit Adam Site Analiz