Pinterest Kullanımına Dair Temel İpuçları
Pinterest kullanımı her geçen gün büyük bir hızla artıyor. Bu yazıyı okuyanlarınız arasında da eminim ki benim de dahil olduğum gibi çoktan bir Pinterest hesabı açmış olanlarınız vardır. Her gün yeni arkadaşlarınız sizi, siz de onları takibe alıyorsunuzdur. Peki bu uygulamanın kullanımını nasıl daha keyifli ve verimli hale getirebiliriz?
Bu biraz da sizin bu uygulamayı kullanmaktaki amacınıza göre değişecektir.
“Pin It” düğmesinin Pinterest’in kullanımını çok daha kolay ve keyifli bir hale getirdiği bir gerçek. Henüz bu butonu tarayıcınızın bookmark menüsüne eklemediyseniz öncelikle bunu yaparak başlamanızı öneririm; fazlasıyla zaman kazandıran, internette surf yaparken karşılaştığınız içerikleri paylaşmanızı son derece kolaylaştıran bir araç.
Birçoğumuz öncelikle arkadaşlarımızı takibe alıyoruz. Bunu yaparken tüm panolarını takibe almak yerine yalnızca ilgi alanımıza girdiğini düşündüğümüz panolarını takibe alarak mümkün olduğunca sayfamızda ilgimizi çeken içeriklerin yer almasını sağlayabiliriz.
Pinterest ile ilk tanıştığınızda belki sizlerin de aklına şu soru gelmiştir: “Stumbleupon, delicious, digg gibi sitelerden farkı nedir?”. En önemli farklarının başında paylaşımların/pinlerin görsel odaklı olması geliyor. Bir paylaşım yapıldığı anda bu pin; ilgili panoda görsel olarak yerini alıyor. Bu sebeple görsel açıdan ilgi çektiğini düşündüğünüz içerikleri pinlemenizde fayda var.
Panolarda yer alan açıklama bölümü ve paylaştığınız pine ait adresin doğruluğu bireysel kullanıcılar için de önemli olsa da özellikle markalar için büyük önem taşıyor. Örneğin bir ürüne ait hatalı bir açıklama ya da URL paylaşımı takipçileri markanız hakkında yanlış yönlendiriyor olacaktır.
Eğer kendinizi ya da markanızı tanıtmak gibi bir amacınız varsa takipçilerinizin ilgisini canlı tutmak ve sempatisini kazanmak adına gereğinden fazla kendinize ya da markanıza ait içerikleri paylaşmaktan kaçınmalısınız. Bu uygulamada Facebook ve Twitter’ın aksine kimse kim olduğunuzla ilgilenmiyor. Ancak paylaşımlarınız takipçilerinizin ilgisini çekerse sizin ya da markanızın kim olduğuyla ilgilenmeye başlayacaklardır. Eğer bir markaysanız yalnızca doğrudan markanıza ait içerikler kadar kendi ürün ve hizmetlerinizin çevresinde şekillenen ve takipçilerinizin ilgisini çekebilecek konulara dair paylaşımlarda bulunmanızda fayda var.
Pinterest’in hakkında sayfasında da bu ve bir üst paragrafta bahsi geçen konulara ait açıklamaları görebilirsiniz.
Kaynak; sosyalmedya.co
Bu biraz da sizin bu uygulamayı kullanmaktaki amacınıza göre değişecektir.
“Pin It” düğmesinin Pinterest’in kullanımını çok daha kolay ve keyifli bir hale getirdiği bir gerçek. Henüz bu butonu tarayıcınızın bookmark menüsüne eklemediyseniz öncelikle bunu yaparak başlamanızı öneririm; fazlasıyla zaman kazandıran, internette surf yaparken karşılaştığınız içerikleri paylaşmanızı son derece kolaylaştıran bir araç.
Birçoğumuz öncelikle arkadaşlarımızı takibe alıyoruz. Bunu yaparken tüm panolarını takibe almak yerine yalnızca ilgi alanımıza girdiğini düşündüğümüz panolarını takibe alarak mümkün olduğunca sayfamızda ilgimizi çeken içeriklerin yer almasını sağlayabiliriz.
Pinterest ile ilk tanıştığınızda belki sizlerin de aklına şu soru gelmiştir: “Stumbleupon, delicious, digg gibi sitelerden farkı nedir?”. En önemli farklarının başında paylaşımların/pinlerin görsel odaklı olması geliyor. Bir paylaşım yapıldığı anda bu pin; ilgili panoda görsel olarak yerini alıyor. Bu sebeple görsel açıdan ilgi çektiğini düşündüğünüz içerikleri pinlemenizde fayda var.
Panolarda yer alan açıklama bölümü ve paylaştığınız pine ait adresin doğruluğu bireysel kullanıcılar için de önemli olsa da özellikle markalar için büyük önem taşıyor. Örneğin bir ürüne ait hatalı bir açıklama ya da URL paylaşımı takipçileri markanız hakkında yanlış yönlendiriyor olacaktır.
Eğer kendinizi ya da markanızı tanıtmak gibi bir amacınız varsa takipçilerinizin ilgisini canlı tutmak ve sempatisini kazanmak adına gereğinden fazla kendinize ya da markanıza ait içerikleri paylaşmaktan kaçınmalısınız. Bu uygulamada Facebook ve Twitter’ın aksine kimse kim olduğunuzla ilgilenmiyor. Ancak paylaşımlarınız takipçilerinizin ilgisini çekerse sizin ya da markanızın kim olduğuyla ilgilenmeye başlayacaklardır. Eğer bir markaysanız yalnızca doğrudan markanıza ait içerikler kadar kendi ürün ve hizmetlerinizin çevresinde şekillenen ve takipçilerinizin ilgisini çekebilecek konulara dair paylaşımlarda bulunmanızda fayda var.
Pinterest’in hakkında sayfasında da bu ve bir üst paragrafta bahsi geçen konulara ait açıklamaları görebilirsiniz.
Kaynak; sosyalmedya.co
İlgili Aramalar: pinterest kullanımı, pinterest nedemek, pinterest , pinterest ipuçları
Kategori:
sosyal ağlar
0 yorum → "Pinterest Kullanımına Dair Temel İpuçları"
Yorum Gönder